Visie op leren
- Betekenisvol
Het leren is levensecht, motiverend en sluit aan bij de leefwereld van de kinderen. - Actief-Creatief
De leerling leert al doende en hands on waarbij de activiteit is gericht op creatief denken om zo de leerstof inzichtelijk te verwerken. - Sociaal
Door samen te werken leren leerlingen van en met elkaar. Vanuit deze interactie worden kennis, vaardigheden en nieuwe inzichten opgebouwd. - Zelfontdekkend
Leerlingen gaan zelf op onderzoek uit om zo tot nieuwe inzichten en besluiten te komen. - Zelfregulerend
Leerlingen worden uitgedaagd om taken en opdrachten zelf te plannen en te organiseren vanuit hun eigen verantwoordelijkheid. De leerling onderneemt zelf initiatieven, toont doorzettingsvermogen en past zijn leerproces aan. - Zelfreflecterend
In het leerproces stimuleren we de leerling om te reflecteren wie hij/zij is, wat hem/haar motiveert, wat hem/haar gemakkelijk afgaat en waar nog uitdagingen liggen. Op die manier leert de leerling zijn/haar leerproces te evalueren, bij te sturen en positieve studiekeuzes te maken.
Visie op samenleven
- Warmte
Het creëren van een warme omgeving waar kinderen zich goed en veilig voelen en waarbij verbindend communiceren de basis vormt. - Ruimte
Het geven van de nodige ruimte waarin leerlingen vertrouwen, zorg en ondersteuning krijgen zodat zij zich optimaal kunnen en mogen ontwikkelen om zo te groeien in hun talenten. - Grenzen
Het samen bepalen van grenzen die duidelijk en aanvaardbaar zijn zodat er respectvol met elkaar kan worden omgegaan.